Wie we zijn.

Het Groot Nederlands Koor is opgericht in 2009. Toen nog als projectkoor onder de naam Groot Nederlands Jongerenkoor.  Ria van den Noort was toen onze dirigent. Ons eerste concert mochten we geven in de oude kerk te Delft en het was een hervormingsconcert.

Met het koor zijn we in 2010 naar Canada geweest. Het koor was zo'n succes dat besloten is om het projectkoor een definitief koor te maken.  In de jaren daarna hebben we vele concerten mogen geven.

Omdat niet alle leden meer zo "jong" zijn, zijn we nu doorgestart als het Groot Nederlands Koor. Zo kan iedereen tussen de 16 en 60 lid worden van ons prachtige koor! Kom jij ook bij ons zingen?

Bijbel staat centraal

Geloof vormt de hoeksteen van ons koor. Dit geloof staat tijdens al onze activiteiten en bijeenkomsten centraal. De bijbel is onze grondslag en leidraad voor de activiteiten die we organiseren.

Reformatorisch

Ons koor is een koor op reformatorische grondslag. Dat betekent dat wij geloven dat verlossing van onze zonden alleen mogelijk is door het werk van de Heere Jezus Christus en Zijn offer aan het kruis.

De sfeer bij het koor

Iedereen is welkom om samen met ons te komen zingen. Wij zijn een gezellig  koor. We willen dat iedereen zich welkom voelt. Kom gewoon gratis een keer naar een repetitie om de sfeer te proeven!

Onze dirigent

Harm Hoeve is onze dirigent.  Hij heeft een losse gezellige manier van repeteren maar is heel erg gefocust op het ‘beleven’ van de tekst bij de muziek. Op zijn eigen unieke wijze weet hij de koorleden keer op keer te inspireren om net nog iets beter te presteren dan de keer ervoor.

Website Harm Hoeve

Concerten

Het Groot Nederlands Koor organiseert zelf concerten maar zingt ook op uitnodiging. Neem gerust contact met ons op als u ons mooie koor bij u in de kerk wilt laten zingen.

Stuur ons een email.

Zing gewoon een keer tijdens een repetitie met ons mee!

Wij zouden het echt leuk vinden als jij ook komt zingen bij ons op het koor. We repeteren ongeveer één keer per drie weken op vrijdagavond. We doen dit in Woerden.

Als je twijfelt, kom dan gewoon een keer meezingen. Wij begrijpen dat helemaal en heten je hartelijk welkom. Zonder enige verplichting na die proefrepetitie.

De repetitieadressen zijn:

Bethlehemkerk

Oudelandseweg 50,

3443 AC Woerden

of

Maranathakerk

Molenvlietbaan 10

3448 DC Woerden

Overgangs bestuur

Ja, we zoeken nog meer bestuursleden!